Rzeźnik drzew, Andrzej Pilipiuk

10

Książkę otwierałam powoli, jakby nieśmiało wkraczając w istotę opowieści, opatrzonych staranną charakteryzacją stron i klimatycznymi obrazkami. Były to nieporadne kroki pełne zachwytu dla formy, treści bowiem nie znałam.

Dziś skończyłam czytać ten (tylko z pozoru) opasły zbiór, ostatnie strony przerzucałam niecierpliwie, jakby poszukując jeszcze jednej, ostatniej opowieści dla mojego czytelniczego pragnienia.

To pierwsze dzieło spod pióra Andrzeja Pilipiuka, które przeczytałam, ale już wiem, że z pewnością nie ostatnie. Zostałam oczarowana: językiem, lekkością wyobrażeń, rzetelnością faktów i słowem – niebywałe jest jak wiele sprytnych słów z fachowych terminologii zostało wplecionych do – zdawać by się mogło – trywialnej książki. Wspaniały jest sposób, w jaki autor łączy fikcję z rzeczywistością, w jaki wplata w historyczny czas czeredę własnej fantazji. Rzeźnik Drzew nie jest jednak książką pozbawioną głębszego sensu. Mamy w niej opowieści przepełnione strachem, niepewnością oraz faktami, które wywołują w czytelniku pewną dozę niepewności, ale również zdania, które zmuszają do głębszej refleksji. Nad sobą, nad cywilizacją, nad własną drogą i celem, jaki sobie obraliśmy. Pokazuje, jak błędnie krążymy wokół techniki lub jak bardzo przywiązujemy się do tego, co powinno być dla nas całkowicie obojętne. Myślę, że ta książka może każdego naprawdę wiele nauczyć i jedyne, czego potrzeba, żeby przyjemnie spędzić z nią czas, to otwarty umysł, wieczór i wygodny fotel.

Rzeźnik drzew (2009)
kategoria: fantastyka / science fiction
wydawnictwo: Fabryka Słów
liczba stron: 488
ocena: 9/10

 

 Katarzyna Anita Piotrowska

Skomentuj

